Frokostseminar: Veien til vekst i varehandelen 2024

Kundeopplevelse: Veien til vekst i varehandelen 2024

Last ned presentasjonene her


Økt konkurranse, fulle varelager, inflasjon og usikkerhet preget 2023, og det vil være sentrale utfordringer i 2024 også.

Torsdag 8. februar inviterer vi til frokostseminar der kundeopplevelse står i fokus. Kundeopplevelse er ikke bare viktig; den er avgjørende. I dette frokostseminaret fokuserer vi på nøkkelen til vekst i varehandel gjennom optimaliserte kundeopplevelser.

Vi starter morgenen i NOVA House med en god frokost og det blir mingling med andre likesinnede og varehandelsinteresserte både før og etter seminaret.

Dato: Torsdag 8. februar
Klokkeslett: 08:00-10:00
Sted: NOVA House i Karl Johans gate 16

Agenda
08:00-08:30
Dørene åpnes - vi starter morgenen med frokost og kaffe ☕



08:35 - 08:55
Bruk Google og Meta som en salgskanal, fremfor en markedsføringskanal
- med Vegard Garder i Rocket

De fleste bruker annonseringskanaler til markedsføring, men tungvekterne Google og Meta kan skrus til å være salgsmaskiner, fremfor generiske bærere av markedsføring.

Få oversikt over:
• Strenge krav til produktinformasjon (PIM) må innfris – hvilke
• Hvilke måltall må du ha kontroll på
• Hvordan segmentere smart
• Hvor mye mer kan du tjene på å håndtere ukurant varelager selv

08:55 - 09:15
Øk kvaliteten i markedsføring med bedre kundeinnsikt
- med Thomas Sandsør i Point Taken og Tim Ervik i Microsoft

Forstå hvordan Customer Data Platforms kan optimalisere kundeopplevelsen og styrke markedsføring, ved å samle kundedata fra forskjellige kilder.

Få oversikt over:
• Hva er Customer Data Platform (CDP) og hvordan kan du omdanne kundedata til målbare resultater
• Markedsføring i sanntid for bedre kundeopplevelser
• Hvordan neste generasjon BOT’s kan øke graden av selvhjelp

09:15
Pause ☕

09:30-09:55
Er det god butikk å jobbe med kundeopplevelse?
-
med Morten Blomfeldt i Epinova og Christine Madsen i Dale of Norway

Riktig fokus på kundeopplevelse vil også gi god lønnsomhet.

Få oversikt over:
• Hva er en god kundeopplevelse for dine kunder
• Hvorfor Dale of Norway fokuserer på å redusere og effektivisere returer.
• Hvilke muligheter skapes av gode kundedata (CDP)
• Eksempler fra varehandelen

09:55: Avslutning

Seminaret er avsluttet

Foredragsholderne

Thomas Sandsør
Senior CRM konsulent og Microsoft MVP

Point Taken

Thomas leder Dynamics 365-avdelingen i Point Taken. Han har bakgrunn som Technical Strategist hos Microsoft, og er en ekte CRM-nerd. Thomas brenner for utviklingen av Dynamics 365 i Norge og er godt synlig i fagmiljøet.  ­

.

Christine Madsen

Markedsdirektør

Dale of Norway

Christine Adele Madsen er Markedsdirektør i Dale of Norway og har mange års erfaring med å skape vekst for norske merkevarer. Dale of Norway har hatt en imponerende digital reise de siste årene og Christine snakker engasjert om merkevarebyggingens rolle innen e-commerce, samt hvordan kunders handleopplevelse direkte påvirker merkevareopplevelse og selskapets verdier.

Morten Blomfeldt
Seniorrådgiver

Epinova

Morten Blomfeldt er kundesjef i Epinova. Han har bodd store deler av sitt voksne liv i Asia og Australia, og har bl.a. spilt en nøkkelrolle i Schibsteds rubrikksatsinger i denne regionen. De siste årene har han jobbet på leverandørsiden her hjemme, med stort fokus på hvordan kunder og leverandører kan få bedre samarbeidsmodeller.

Vegard Garder

Leder for annonsering

Rocket

Vegard Rohde Garder er Leder for Annonsering i Rocket og har spisskompetanse på digital annonsering og webanalyse. Med en sterk interesse for og utdanning innen økonomi - kobler han dette med utviklerkompetanse og forståelse av annonseringsplattformer. Han er ansett som en av de aller beste i Norge innen Google Ads og er på toppnivå innen webanalyse og bruk av data i markedsføring.

Tim Ervik

Tim Ervik

Senior Spesialist for Business Applications  Microsoft

Tim Ervik er Senior Spesialist for Business Applications i Microsoft, som dekker Dynamics 365 og Power Platform porteføljen. Han brenner for å hjelpe kunder på deres reise mot å bli kundesentriske organisasjoner gjennom innovativ bruk av teknologi. Med en strukturell tilnærming til hvordan man samler inn og analyserer enhets- og kundedata, hjelper han organisasjoner med å oppdage hvordan man går videre for å skape en virkelig personlig kundeopplevelse og låse opp enda mer forretningsverdi.