Fra venstre Rodolphe Toots, Anna Stefansson og Joacim Broström.

NOVA etablerer nytt designbyrå i Sverige

Med lang erfaring innenfor design og teknologi blir Fyr en viktig del av økosystemet av digitale tjenester som NOVA bygger opp i det svenske markedet.

Gründerteamet bak det nye byrået, Fyr, består av trioen Anna Stefansson, Rodolphe Toots og Joacim Broström. Med lang erfaring innenfor design og teknologi blir det nye byrået en viktig del av økosystemet av digitale tjenester som NOVA bygger opp i det svenske markedet. Sammen med Cloud Nine, Pineberry, Infunnel og Optimizely- spesialistene Epinova blir Fyr en del av grunnmuren til NOVAs svenske selskapsgruppering som teller over 130 medarbeidere.

Gjennom det nye byrået Fyr styrker vi NOVA med noen av Sveriges skarpeste konsulenter i skjæringspunktet mellom teknologi og design. Sammen skaper vi et designbyrå som forstår teknologi. Jeg kjenner trioen fra før og vet at de kan levere strategiske designløsninger som overgår de fleste. Det blåser allerede medvind i selskapet og jeg ville ikke blitt overrasket om de har tredoblet sine ansatte på bare ett år.

Michael Jäderlind, CEO for NOVA i Sverige


Medeierskap
tiltrekker

Anna Stefansson kommer fra rollen som markeds- og salgssjef i digitalbyrået Sublime. Hun har tidligere vært sjef for design- og merkevarebyrået Söderhavet og salgssjef for Apegroup, nå kalt Umain som er en del av ARC. Hun blir nå administrerende direktør i Fyr.

En av de mange fordelene med NOVA er at vi, og alle vi ansetter kan bli medeiere hvis de vil. Vi merker at det er en avgjørende faktor nå som vi rekrutterer senior- og juniorprofiler som skal være med å bygge opp vårt nye selskap.

Anna Stefansson, grunnlegger og administrerende direktør i Fyr

Teknologi og design

Rodolphe Toots kommer fra digitalbyrået Noa Ignite, hvor han har jobbet som kundeansvarlig de siste årene.

I Fyr integrerer vi innovasjon og teknologi i våre designløsninger på en måte som ingen andre byråer har gjort til nå. Med total experience design som strategi, hjelper vi kundene med å skape en sterkere merkevareopplevelse som bidrar til intern stolthet, økt lønnsomhet og ikke minst til kjærlighet og lojalitet hos ansatte og kunder, sier Rodolphe Toots, gründer og kreativ teknologisjef i Fyr.

Total experience design

Total experience design (TXD) er et konsept som nylig har blitt løftet frem som viktig del av arbeidet med merkevarebygging av analyseselskapet Gartner. For Fyr innebærer total experience design en eksepsjonell god totalopplevelse for alle som kommer i kontakt med merkevaren. Dette gjelder for eksterne brukere, kunder og internt blant ansatte.

Ekspansjonen i Sverige fortsetter

I Sverige har NOVA fra før digitalbyrået og e-handelsspesialisten Cloud Nine, SEO og SEM spesialistene Pineberry, Martech byrået Infunnel, som er spesialister på marketing-automation, CRM og digitalisering av kundereiser og det Optimizely/Episerver-fokuserte datterselskapet Epinova, som i likhet med Epinova i Norge er spesialister på web- og e-handelsløsninger. Det planlegges for ytterligere oppkjøp og nyetableringer i Sverige i tiden fremover for å gjøre NOVA ledende på e-handel, digital markedsføring, digital tjenestedesign og strategisk merkevareutvikling.

Fakta om Fyr

Fyr er et total experience designbyrå som hjelper sine kunder med å skape positive og relevante opplevelser i den digitale interaksjonen med merkevaren. Sammen med selskapene i NOVA kan Fyr skape fantastiske helhetsopplevelser. Med total experience design som strategi, skaper Fyr en sterkere merkevareopplevelse, som bidrar til intern stolthet, økt lønnsomhet, samt kjærlighet og lojalitet hos ansatte og kunder.